Leopard Gecko Ödlan Bailey

Mitt namn är Bailey, jag är en Leopard Gecko ödla.

Mjölmaskar till mjölbaggar

Publicerad 2016-01-03 17:07:38 i

När jag skaffade Bailey köpte jag 50 st mjölmaskar och 30 syrsor. Jag läste på lite lätt om dessa två insektsdjur men jag blev förvånad idag då jag öppnade mjölmask burken och hittade mjölbaggar istället. 



Såhär ser en mjölmask ut. 


Så här ser en mjölbagge ut. 

Hur bor mina mjölmaskar? 


Mina mjölmaskar har en musliblandning som ingen i hushållet tyckte om. Det är både havregryn och cornflakes, russin och en massa olika frön. Dom får sallad ibland och ibland morötter, detta för att dom ska få i sig vatten. 

Tyvärr ska man inte mata Leopard Geckos med allt för mycket mjölmaskar då dom innehåller 95% fett. Men självfallet får han en gång i veckan, och idag när jag såg mjölbaggarna kunde jag inte hålla mig från att skippa syrsor idag och ge honom 2 mjölmaskar och en mjölbagge, snabbt gick det ner i magen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela