Leopard Gecko Ödlan Bailey

Mitt namn är Bailey, jag är en Leopard Gecko ödla.

Hur bor Bailey

Publicerad 2015-12-26 17:06:33 i

Bailry bor i ett terrarium som är 45x60 cm. Det är en lagom stor storlek men jag som älskar att inreda kommer under våren att inköpa ett större terrarium, det gäller bara att hitta ett till rätt pris. 

Bailey har bra temperaturer. På den lite kallare sidan är det mellan 22-25 grader och på den varma mellan 32-35 grader. Ganska perfekt om jag får säga det själv. 

Bailey har två gömställen/sovplatser. 

Tornet med tre ingångar är hans favorit, här ligger han och sover mesta delen av dagarna då Leopard Gecko ödlor är natt djur. Men självfallet är dom även sociala på dagen. Denna sovplats är på den svala sidan.


Sen har vi hamsterhuset som jag beställde efter, det fungerar precis lika bra som den undanlagda sovplatsen. Denna sovplats är på den varma sidan. 


Vi får inte glömma bort det viktigaste. Vattenskål och kalkpulver. 


Såhär ser det ut. Jag är väldigt nöjd över inredningen till Bailey och han själv är också nöjd. 

Belysningen jag använder är en UVB lampa som ger vitaminer till Baileys hud som är bra att få i sig. 
Eftersom Leopard gecko ödlor äter upp skinnet de ömsar så får de i sig vitaminerna. 
Sedan har jag en värmelampa som jag har riktad mot den varma sidan. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela