Leopard Gecko Ödlan Bailey

Mitt namn är Bailey, jag är en Leopard Gecko ödla.

föda upp syrsor Del 1

Publicerad 2015-12-29 11:25:15 i

Igårkväll började jag med mitt första försök att föda upp egna syrsor. 

Allt man behöver hat jag i min låda för syrsorna. 


Steg ett: ta fram en plastlåda som är ganska stor, tejpa sidorna med en bred packtejp, detta gör att syrsorna inte kan klättra upp utan dom glider ner från tejpen. 


Vad har jag gjort sen? Jag har fyllt två små plastlådor med vanlig blomjord som jag sedan har fuktat ordentligt. Denna jord ska hållas fuktig för att äggen ska må bra, därför sprejar man vatten på jorden 1-2 gånger per dag. Här ska honorna lägga sina ägg. För att syrsorna ska må bra har jag gett dom en ägg kartong som dom kan klättra på. Det krävs mycket fukt och värme och därför har jag sedan stoppat in en vanlig käkslampa inuti lådan när jag stänger locket. 

Som alla djur vill man att locket ska ha lufthål. Detta har jag inte tagit bild på. 

Mat och vatten ska även finnas tillgängligt men för att syrsorna inte ska drunkna har jag tagit vanlig bomull så att dom kan klättra upp och hålla sig vid liv. 

Om ca 9-11 dagar kommer äggen att kläckas och då ska dom förflyttas till en egen plastlåda. 

Nu är det bara att vänta och se om mitt försök fungerar eller ej. 

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela